خیریه امیر یک سازمان رو به رشد است که بنا دارد تا با تعهد به اصول زیر و با کمک نیروهای داوطلب فعالیت های بنیاد امیر را در راستای دستیابی به هدف دنیای بدون کودک معلول تسهیل نماید:

 

1-بهره گیری از بهترین مشاوران در تمام مراحل برنامه ریزی و توسعه

2-بهره گیری از آمار به روز و اطلاعات تازه به منظور هدف گذاری در هریک از مراحل توسعه

3-تقسیم کار به مراحل کوچک و انجام کامل هر یک پیش از شروع مراحل بعدی

4-انعطاف پذیری در روش ها و پایداری در اهداف به منظور کاهش هزینه و افزایش بهره وری

5-شفافیت پیوسته در گزارش های پیشرفت، آمار و اطلاعات

6-پیوستگی در حرکت به سوی اهداف بلند مدت و پشتکار برای دستیابی به آنها

7-استفاده از پتانسیل های سازمان های مشابه در سراسر جهان جهت همکاری، یارگیری، مشارکت و اتحاد

نظام سازمانی ما یک ساختار هرمی دارد که در راس آن اهداف سازمان و در کف آن تمام گروه ها و افراد جوامع که مایل با همکاری با ما هستند قرار می گیرند. در این بین لایه های متنوعی از مشاوران، مدیران اجرائی، برنامه ریزان، مجریان منطقه ای و محلی، سرمایه گذاران، خیرین، طراحان شبکه های اجتماعی، پژوهشگران و ایده پردازان قرار می گیرند. این لایه در درون خود با هم و در بیرون با تمام لایه های بالادستی و پائین دستی خود در ارتباط هستند و تلاش می کنند علاوه بر با ثبات سازی سازمان، به گسترش ارتباطات بیرونی و ترویج اهداف ریز و درشت بنیانگذاران کمک کنند. همه این مجموعه بصورت یک هیات مدیره خیلی بزرگ عمل می کند و نظرات و وجود تک تک اعضا برای پیشبرد اهداف سازمان مهم است. در مجموع ما تلاش می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم هر تصمیمی که می گیریم و هر اقدامی که انجام می دهیم با کفایت، پُربار، مؤثر و پایدار است و ما را به اهداف اصلی مجموعه نزدیک تر می کند. اگر ایده ای مفید یا پیشنهاد سازنده ای داشته باشید یا به هر ترتیب به ما کمک کنید تا به اهداف خود نزدیک تر شویم شما نیز عضوی از مجموعه ما خواهید بود و اگر مایل باشید نام شما نیز به فهرست پر افتخار زیر اضافه می شود. ما در این صفحه به طور دوره ای فهرست تمامی اشخاص و نهادها و بنیادهایی را که به ما کمک کرده اند تا جلوی گسترش معلولیت را بگیریم اعلام می کنیم و شما خواهید توانست نام مددجویانی که از این خدمات برای داشتن یک آینده بهتر و مستقل تر بهره برده اند را هم ببینید.  همیشه و در هر مکان منتظر خبر و اقدام شما هستیم. 

خیریه امیر تمامی برنامه های خود را با جدیت بالا برای کمک به بنیاد برای رسیدن به اهداف خود تنظیم می کند و برخی از این برنامه ها عبارتند از :

 1-یافتن همیاران و یاری گران راهبردی

2-به اشتراک گذاشتن منابع موجود و حمایت فنی از همیاران

3-طرحریزی برنامه های منطقه ای مبتنی بر فرهنگ جامعه

4-بر عهده گرفتن تبلیغات و انجام روابط عمومی

5-تهیه پول و منابع مالی برای برنامه های بنیاد

6-اجرای برنامه های عام المنفعه منطقه ای

7-نظارت بر اعضا، همکاران و همیاران به منظور اطمینان از رعایت شدن اصول

8-نظارت بر اجرای پروژه ها از آغاز تا پایان و اندازه گیری نتایج حاصل شده

9-حصول اطمینان از پیوستگی کار و دستیابی به اهداف در هر مقطع و در هر بخش

10-تولید گزارش کار برای بررسی، تحلیل و بازبینی توسط مشاوران و مدیران